fredag 25 mars 2011

vårkänslor


Vad skönt det är att det tittar fram lite mer och mer av backen! Nu har jag lite svårt att betämma mig för om jag vill att våren bara skall få komma eller om det skall vara kallt ett tag till. Med värme och

smältande snö kan man ju bygga hagar och klippa fåren, gräset kommer upp och vi slipper ge lika mycket hö och ensilage.. Å andra sidan är jag glad så länge isvägen håller, det är så lätt att få ut saker vi behöver när man kan köra bil och släp hela vägen hem till gården! (Tur att det där med vädret inte bestäms av mig då..)

Hursomhelst är det jätteskönt att äntligen kunna utfodra tackorna utomhus. Det blir så mycket mindre bajs och kiss inne på ströbädden. Den är djup nog som den är! Fast å andra sidan kommer det nog att bli kladdigt i utehagen när snön börjar smälta. Jag har redan börjat hålla efter och kratta bort de lager av skit som smälter fram.

Nu sitter jag i alla fall och funderar på min tenta i kursen ren och renskötsel. Har börjat skriva på den men kände att jag behövde en paus. Snart är den kursen slut och jag får lite mer tid till annat. Skall bli skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar