söndag 13 februari 2011

Utflykt till Hindersön


kör i vattnet..

Nu sitter jag här och skriver mest bara för att jag åter igen inte riktigt vill ta tag i studierna.. Men men, idag har vi varit på en liten tur ut till Hinderrsön och fikat. Riktigt mysigt, åkte iväg efter en lite förkortad roller derby-träning. Bilderna är från förra gången jag och D var ut dit, då Jopkgården Inte hade öppet.
Har inte hänt så mycket här hemma på gården annars. Har fixat lite i ladugården, hängt upp lammens foderhäck på ett bättre ställe. Och så har det blivit lite ljusare då jag kunnat ta bort jutesäckar och skynken som legat över skiljeväggen mellan lammen och tackorna. Det blev lite för mycket stöck och stångande då baggarna såg varandra och lillbaggen såg stortackorna när de brunstade.. Nu har allt lugnat sig och skynkena kunde alltså tas bort, skönt för det såg så jäkla sjaskigt ut!

Ykksa kom kutande från gödselstacken med världens ylande och haltade rejält på ett bakben.. Jag var helt säker på att det var någon älg där som hon försökt valla.. men hältan gick över när hon fått vara inne i huset ett tag. Antar att hon fick en rejäl "kallfot" i superkylan eller råkade trampa på något och blev livrädd när det gjorde ont i foten.. vi får se om det visar sig nå mer hälta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar